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Bauchnabelpiercing
#1
Salam aleikum

Sind Bauchnabelpiercing haram?
Was sagen die Gelehrten dazu und gibt es unter ihnen verschiedene Meinungen darüber?

Barakallahu feeekum!!
#2
Wah alaikumu assalam.

Lies das mal inshallah.

Wa allahu alam

Wa feeki

Muhammad Ibn Ismail bearbeitete 08-07-2014 05:48 PM diesen Beitrag. Grund:

Akhi Jazaka Allahu khairan, doch diese Seite ist hier nicht erlaubt zu posten. Ich habe mal die beiden Fatawaa raus kopiert und hier rein kopiert.

#3
Frage:

Wie lautet das Urteil über das Piercen der Haut um den Bauchnabel herum und das Einfügen eines Metallringes?


Antwort:

Alles Lob gebührt Allâh.

Wir stellten diese Frage Sheikh ‘Abd-Allâh ibn Jibrîn (möge Allâh ihn bewahren), der wie folgt antwortete:

Dies ist Selbstverstümmelung. Dies ist kein Ort, wo Schmuck gewöhnlich getragen wird und es besteht kein Nutzen an dieser Praktik. Es fällt unter das Kapitel der Veränderung der Schöpfung Allâhs.

Und Allâh weiß es am besten.

Sheikh ‘Abd-Allâh ibn Jibrîn

Quelle: Islam-QA.com (Frage Nr. 3046)




Das Piercen der Nase und Augenbrauen
(Übersetzt von Umm Djumâna – Muslima.de.ms)


Frage:

Ist es einer muslimischen Teenagerin, die Hijâb trägt, erlaubt, ihre Nase oder Augenbrauen zu piercen?


Antwort:

Alles Lob gebührt Allâh.

Es ist besser, dies nicht zu tun, weil es keinen Zweck erfüllt und der Nase Schmerzen und Verstümmelung zufügt, und bei den Augenbrauen noch mehr, dadurch, dass sie durchbohrt werden. In Bezug auf das Durchstechen der Ohrläppchen, um Ohrringe zu tragen, dies war die Gewohnheit der Frauen zur Zeit des Propheten (Frieden und Segen Allâhs seien auf ihm), demnach ist es besser, uns hierauf zu beschränken.

Geschrieben von Sheikh ‘Abd al-Rahmân al-Barrâk

Quelle: Islam-QA.com (Frage Nr. 8409)
#4
Wa iyyak akhi

Barakallahu feek
#5
Ich habe mal gehört das welche gelehrten dies erlaubt haben? Könntet ihr mir Bitte die andere Meinung Posten inshaaAllah damit man von zwei Seiten schauen kann und ich der Schwester sagen kann ob Meinungsverschiedenheit herrscht oder nicht.

Barakallahu feekum für die Antwort
#6
wenn du gehört hast dann poste du schwester es gibt nur diese richtige meinung. das EINZIGE was ich noch kenne ist wegen dem nasenpiercing aber bauch definitiv nicht. und man sollte nicht verzweifelt weitersuchen obwohl man von grossen gelehrten eine fatwa bekommen hat
Bitte ZUERST die FORENREGELN lesen und die SUCHFUNKTION benutzen, damit keine Probleme entstehen !!!
#7
Hier ist eine längere Fatwa über dieses Thema, allerdings auf Englisch. In schaa ALLAH verstehst du es.

Is it permissible for a female to have various body piercing around the body including private parts ? What is the ruling if these piercing were before becoming Muslim ?.
Praise be to Allaah.

Firstly:

There is nothing wrong with a woman – whose parents previously did some piercings on her body or who did that to herself when she was an adult, before she became Muslim or after she became Muslim – using these piercings to wear some adornments of gold or silver or otherwise, but that is restricted to two important conditions:

1.

That she should not show this adornment to any non-mahrams and should show it only to her husband or mahrams if it is in places where it is permissible for them to see it, such as the ear and nose for example.

2.

That her wearing adornment in these places should not be an imitation of the kuffaar or of evildoers and immoral people. If wearing adornment in the belly button is a prevalent custom in some society among women, then there is nothing wrong with using this kind of adornment. But if it is only known among immoral women, evildoers and kuffaar, then it is not permissible to adopt this custom because that is imitating them, and imitating evildoers is not allowed.

Secondly:

With regard to the ruling on doing body piercing, i.e., piercing various parts of the body in order to wear adornments, the ruling on this action is subject to further discussion:

1.

If having the piercing done involves uncovering the ‘awrah and having a stranger or non-mahram, male or female, look at it, then this is undoubtedly a haraam action. The evil of uncovering the ‘awrah is greater than any benefit in wearing adornments, because uncovering the ‘awrah is one of the things that are definitively forbidden in our religion. And what uncovering it leads to of uncovering the ‘awrah and transgressing human dignity and the temptation to commit sin is much more serious than achieving the purpose of adornment which may be achieved by simply wearing earrings, for example.

2.

If the piercing will have an adverse effect on one’s health, whether immediately or in the future, then it is haraam and it is not permissible to do it on any part of the body. We have already explained on our website some of the negative effects that result from wearing piercings in the lip or tongue. See the answer to question no. 107196.

3.

Moreover, if the piercing of a specific part of the body is a custom among kaafirs, evildoers, promiscuous people and sinners, it is not permissible to imitate them. The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Whoever imitates a people is one of them.” Narrated by Abu Dawood, 4031; classed as hasan by al-Haafiz Ibn Hajar in Fath al-Baari, 10/282.

4.

It is also haraam for a man to have piercings on any part of his body, because that is imitating women. It was narrated from Ibn ‘Abbaas (may Allah be pleased with him) that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) cursed effeminate men and women who imitate men and he said: “Expel them from your houses.” Narrated by al-Bukhaari, 5885. Ibn ‘Aabideen (may Allah have mercy on him) said: Piercing the ear in order to wear earrings is part of the adornment of women and it is not permissible for males. End quote from Radd al-Muhtaar, 6/420

If the piercing is free of all the reservations mentioned above, then the ruling is that it is permissible in any part of the body, if adorning that part is a well known custom in that society, because the basic principle is that it is permissible for women to adorn themselves, and there is some evidence to indicate that it is permissible to pierce the ears of a little girl to put earrings, and by analogy it is permissible to pierce other parts so long as they do not include the reservations mentioned above. Moreover, the Hanafi and Hanbali fuqaha’ stated that some kinds of piercing for the purpose of adornment are permissible.

It says in Radd al-Muhtaar (6/420), quoting from some books:

If it – meaning the ring in the nose – is something with which women adorn themselves, as is the case in some countries, then it is like piercing the ears – i.e., in terms of it being permissible. And the Shaafa‘is stated that it is permissible. End quote.

See also the answer to questions no. 78255 and 103996

And Allah knows best.

http://islamqa.info/en/160292
#8
Barakallahu feekum

Bruder Muhammad ich verstehe das nicht richtig. Heißt das man darf das nicht. Also du musst das mir nicht ganz übersetzten nur allgemein..?


Danke für die Antworten

Wa aleikum as salam wr wb
#9
As salamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu ukhti,

Meiner Meinung nach braucht man das nicht, das sieht schoen aus klar, aber ich mein man will ja auch mal Kinder bekommen inshallah und wenn man dann erstmal schwanger ist, muss das raus soweit ich weiss, vor allem bekommt man da ein loch was echt nicht mehr schoen aussieht ohne dem piercing, d.h die meisten wollen ihr bauch nicht mehr ohne den piercing sehen, das ist schon uebel. Und bei den meisten Frauen wächst das loch sehr langsam wieder zu, ich hatte mal gelesen das die meisten ca. 2 Jahre warten mussten bis es endlich mal zu gewachsen war und bei einer war es sogar so das sie nach zwei Jahren immer noch ihr piercing dran machen konnte.

Barakallahu feeki
  


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