08-12-2008, 09:48 PM
hier ein auzug aus einer fatwa die den text da oben auch beinhaltet
Zitat:Secondly:
It is haraam to stun an animal by striking it or giving it an electric shock etc, because that causes suffering to the animal, and the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade causing suffering and tormenting them, and he enjoined kindness and goodness in general terms, and with regard to slaughter in particular. Muslim narrated from Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Do not take anything in which there is a soul as a target.†And Muslim narrated that Jaabir ibn ‘Abd-Allaah (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade tormenting any kind of animal to death. Muslim also narrated from Shaddaad ibn ‘Aws (may Allaah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Allaah has decreed kindness (or proficiency) in all things. So when you kill, kill well, and when you slaughter, slaughter well. Let one of you sharpen his blade and spare suffering to the animal he slaughters.â€
If it is not easy to slaughter animals unless they have been stunned by a method that will not kill them before they are slaughtered, then it is permissible to stun them and slaughter them whilst they are still alive, in cases of necessity.
ungefähr uebersetzt und zusammengefast:
Es ist haaram ein Tier mit Schläge oder Elektro Schocks ect. zu betäuben
da das Tier dabei Qualen erleidet und dies hat der Prophet (Allahs Friede und segen auf ihm) verboten
(* dann werden die beweise gennant)
und dann kommt eine ausnahme undzwar ein Tier das nicht leicht zu schlachten ist (weil es zb sich wehrt) dann darf man das BEVOR es gestorben ist wegen dem Betäuben
also das war nur zusammen gefast was da oben steht
und das wurde sogar bewiesen das das qualen am tier macht und deshalb wurde es auch in deutschland verboten in der Hundeerziehung zb aber wenn es Geschlachtet ist dann hat man aber kein mitgefuel fuer die Tiere
aja ich frag mich nur warum wir die sache nicht so annehmen wie sie in Quran und sunnah uns angegeben wurden
http://islam-qa.com/en/ref/12776